آهن کشی سقف شیروانی

آهن کشی سقف شیروانی

آهن کشی سقف شیروانی

اصلی ترین و مهم ترین بخش سقف های شیبدار آهن کشی سقف شیروانی، این عمل بر حسب شرایطی از آب و هوای منطقه مورد نظر صورت می گیرد، در این صورت است که سقف شیبدار مورد نظر طراحی و اجرا می شود.

سقف شیبدار پوشش های مختلفی دارد، مثل سقف شیبدار یک طرفه، دو طرفه و سقف شیبدار چند طرفه که هرکدام نوع زیرسازی مخصوص به خود را دارند.

سقف ها انواع مختلفی دارند که به شرح زیر است:

  • سقف صاف
  • سقف گنبدی
  • سقف شیبدار

در بین سقف های نام برده شده سقف شیروانی یا همان سقف شیبدار طرفداران زیادی داشته، زیرا این مدل از بام در تمامی شرایط های جوی کاربرد داشته و در عین حال مقاومت خود را نیز از دست نخواهد داد و برای سالیان سال عمر می کند.

مراحل آهن کشی سقف شیبدار

انتخاب جنس ورق شیروانی

جنس ورق شیروانی سقف را بر حسب مدل نیاز سقف شیبدار انتخاب نمایید، انواع ورق های شیروانی مانند ورق شیروانی فلزی، پی وی سی و یا فایبرگلس می باشد که هرکدام از آنها دارای معایب و مزایایی را دارا می باشند.

ورق های پی وی سی شفافیت بالایی دارند و باعث میشوند نور از آنها عبور کند و به داخل محیط وارد شود که نوع ورق های pvc از فلزی ارزان تر است.

ورق های شیروانی فلزی بسیار بادوام هستند و در برابر بارش باران و برف و طوفان مقاومت بالایی دارند.

همانطور که گفته شد ورق های شیروانی فلزی آن هم از نوع فولادی و آلومینیومی در برابر خوردگی و ضربه مقاومت بالایی داشته و عمری حدود صد سال دارند.

مراحل اجرای سقف شیبدار

آهن کشی شیروانی:

برای آهن کشی سقف شیبدار، باید ابتدا شیب مناسب برای آب بندی سقف حدود 32 درجه تنظیم شده باشد، بعد از آن نوبت به جای گزینی ستون ها و خرپا های مورد نیاز می رسد، و بعد از آن نیز به قسمت اجرای فریم کشی پروفیل خواهیم رسید.

این قسمت باید توجه داشت که از پروفیل هایی با ابعاد 30 در 60 استفاده کرد و اینکه فاصله ی بین آنها باید از 70 تا 80 سانتی متر در نظر گرفته شده باشد.

اگر شما قصد دارید در این قسمت فاصله بیشتر شود باید سازه بررسی شده و با توجه به طرح و مدل سازه فاصله نیز تغییر خواهد کرد.

عایق بندی سقف شیبدار

بعد از عبور از بخش آهن کشی نوبت به عایق بندی سقف شیبدار می رسد، مواد لازم برای این مرحله پشم شیشه، توری مرغی، کارتن پلاست و یا پشم سنگ می باشد که وجود هرکدام ضروری است.

به منظور نصب کردن عایق در ابتدا توری مرغی بر روی سقف نصب خواهد شد، در مواردی دیگر جهت نگهداری عایق پشم شیشه و پشم سنگ در سالن هایی مانند غذاخوری ها و یا دامداری ها میتوان از کارتن پلاست نیز به جای توری مرغی استفاده می شود.

پس از عایق بندی نوبت می رسد به اجرای سقف با ورق های فلزی شیروانی، ورق های شیروانی نیز انواع مختلفی دارند مانند:

  • تایل ها
  • طرح ذوزنقه
  • ورق های گالوانیزه
  • طرح سفال

در این مرحله از اجرای سقف شیبدار ورق های شیروانی را به شکل طولی برش می دهیم، به منظور برش بهتر است از دستگاه فرز که بهترین ابزار برای این کار است استفاده می کنیم. لازم به ذکر ست که بگوییم دستگاه فرز سریع ترین وسیله برای برش است همچنین باید گفت برای جلوگیری از زنگ زدگی ورق های شیروانی، باید لبه های برش رنگ شوند.

مراحل آهن کشی سقف شیروانی

مراحل اجرای نصب ورق سقف شیروانی

نصب نمودن ورق های شیروانی به شکلی که مستقیم بر روی بخش افقی شاه تیر ها یا ستون های خرپا پشت بام باشد در ابتدای کار انجام شده و در این بخش توجه داشته باشید که ورق ها باید از قسمت لبه ی خارجی شروع به نصب شده باشند.

در این قسمت از این مرحله ی کار، قسمت پایانی را با یک نوار، پلاستیک و یا چوب باید ببندیم زیرا اینکار مانع ورود گرد و خاک و باد و باران به داخل خواهد شد.

در ادامه به کمک پیچ های مخصوص ورق های شیروانی را محکم کرده، این پیچ ها به ابعاد 10*5.2 سانتی متر در بازار موجود می باشند و همچنین برای اینکار از واشر های پلی کربنات نیز استفاده می شود.

این عمل تا هنگامی که سقف شیروانی کاملا پوشیده شود انجام میپذیرد، در ادامه یک ورق به ابعاد 5.5 سانتی متر روی ورق قبلی اورلپ نمایید.

چنانچه سقف دارای شیب دو طرفه است همین عملیات را باید برای طرف دیگر نیز انجام داد، و در انتها یک کلاهک بر روی قسمت مشترک قرار دهید.

امروزه اجرای سقف شیبدار با متریال متنوعی همچون پوشش های سقفی فلزی، ورق های گالوانیزه، PVC ، سفال، پوشش شینگل ، تایل های شبه سفالی و بسیاری متریال دیگر اجرا می گردد و طراحی سقف شیروانی به گونه ای انجام می شود که بهترین نما را برای بنای مورد نظر به ارمغان آورد.
جهت اجرای سقف شیبدار , آلاچیق با ما تماس بگیرید
09191285652

پیام خود را بنویسید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوشته های مرتبط

کلیدواژه خود را وارد کنید